• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75266
+
-

کشف انبار  ابزارآلات قاچاق در البرز

فرمانده انتظامی البرز از کشف 86 هزار و 283 عدد انواع ابزار و یراق‌آلات خارجی و قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال در البرز خبر داد.
سردار «عباسعلی محمدیان» در گفت‌وگو با فارس گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در بازدید از انبارهای استان، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی البرز موفق به شناسایی یک انبار نگهداری ابزار و یراق‌آلات خارجی قاچاق در جاده کرج- ملارد شدند.
وی در رابطه با نحوه ورود و خروج کالا به داخل انبار و استعلام از سامانه جامع انبارها بیان کرد: با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که کالاهای خارجی بدون هیچ‌گونه سند و مجوز گمرکی وارد انبار شده و از آنجا روانه بازار فروش می‌شوند.
این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: بلافاصله مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به محل انبار اعزام شدند و در بازرسی 86 هزار و 283 عدد انواع ابزار و یراق آلات خارجی و قاچاق کشف کردند و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.
وی با بیان این‌که ارزش اموال کشف‌شده 30 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: طی استعلام کارشناسی از سامانه گمرک، اسناد و مجوزهای ارائه‌شده از سوی مالک انبار با کالاها مطابقت نداشت که در این رابطه پرونده تشکیل و مالک کالاها به مراجع قضایی معرفی و فهرست کالاها تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی البرز شد.


دستگیری کلاهبردار ۳۰ میلیاردی 

فرمانده انتظامی البرز همچنین از دستگیری کلاهبردار ۳۰ میلیاردی در ساوجبلاغ خبر داد.
سردار محمدیان اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر این‌که فردی با ادعای داشتن تجربه در امر ساخت‌وسازهای ساختمانی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از یکی از شهروندان دریافت کرده و متواری شده است، پیگیری موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ساوجبلاغ قرار گرفت.وی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد متهم پس از آشنایی با فرد مالباخته، خود را پیمانکار و مجری ساخت‌و‌ساز پروژه‌های ساختمانی معرفی کرده و با شیوه متقلبانه‌ای به منظور انجام پروژه از مالباخته مبلغی را دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی البرز اضافه کرد: این کلاهبردار در ارتباط اولیه با چرب‌زبانی و استفاده از خودروهای گران‌قیمت اعتماد مالباخته را جلب کرده و با تنظیم قرارداد صوری برای انجام اسکلت‌بندی پروژه، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از او دریافت کرده که پس از دریافت وجه ارتباط خود را با وی قطع کرده و متواری شده است.
سردار محمدیان گفت: کارآگاهان با تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم را در پایتخت کشور شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل کردند.
وی افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود، اما در مواجهه با مدارک و مستندات، به‌ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از مالباخته با همدستی 3 نفر دیگر اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی البرز گفت: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، همدست‌های نامبرده را نیز شناسایی کرده و در کمتر از یک شبانه‌روز آنها را دستگیر کردند.
سردار محمدیان به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس که با روش‌های متقلبانه خود را مجری پروژه‌های ساختمانی معرفی می‌کنند، پرهیز کرده و در مواجهه با چنین افرادی از طریق مراجع ذی‌صلاح تحقیق به عمل آورند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید